Thursday, March 25, 2010

majlis buka puasa ex dip 2009 di teratak baiduri bersama amon amarth

Salam....

Satu lagi entry tuk tahun lepas....

kali ini bertarikh 11 09 09..... ia merupakan beberapa hari selepas program mencari ramadhan kelola thaqi di mana kali ini sambutan majlis berbuka puasa bersama sama budak budak ex dip....




lokasi kejadian adalah di baiduri... nama program ini adalah berbuka puasa bersama exdip di teratak baiduri maon amarth... hahhaha ia adalah antara program tahunan ex dip...


semuanya bermula seminggu sebelum apabila bebudak exdip ingin mengadakan majlis berbuka puasa di mana kami akan berkumpul di rumah rakan kai di baiduri... semua makanan di sponsor oleh bebudak baiduri. seraya dengan ini kami juga meraikan hari lahir ida dan nurul...



pagi jumaat tersebut kebetulan aku belum tidur dan mereka (bebudak baiduri) inigin meminjam kereta (sebab tu ada gambar pagi itu) so zul pon bg pinjam



selepas waktu petangnya.... kami bersedia untuk pergi ke baiduri berikutan ingin berbuka di sana... siap berpakaian melayu kami pergi... rupanya kehadiran kami agak lewat dan kami tiba tpat waktu berbuka.... majlis berbuka ini di meriahkan dengan kehadiran mak bapak nukee....



walau bagaimanapun ada beberapa orang yang tak dapat hadir kerana sebb sebb tertentu..





majlis bermula dengan meakan kurma dan air kemudian pergi ke surau sembahyang mghrib dan tarawikh..... selepas itu baru semua berkumpul dan makan makan... hahahha






walaupun ramai yang tak hadir namun terdapat beberapa ex dip yang jarang nampak muka hadir... terima kasih kerana masih menyokong kami.... hahahha... pelbagai lauk di keluarkan.. ada nasi putih, ayam masak kicap, ulam ulaman, dan yang paling penting adalah sate kambing....








seraya dengan majlis ini adalah sambutan hari lahir ida dan nurul... sebenarnya aku pun tak tau diorang plan mcm tu.. aku follow jer....













mmg puas ler makna... sampai tak cukup...








dalam pada masa ini satu mesyuarat tingkap ex dip berkenaan raya juga di adakan ... sebenarnya ku pun tak tahu juga pasal ni tp layankan jer.... lagipun bukan senang nak kumpul bebudak ini...






di mesyuarat tingkap ini kami membuat keputusan untuk menyambit raya dangan berkonvoi sebelah selatan di mana rumah tumpuan adalah rumah zul (temerloh), rumah nukee (semenyih) rumah lia (beranang), rumah atan (muar), rumah azmi (segamat), rumah aku (kota tinggi), rumah mun (negeri sembilan), rumah ard (melaka).

namun ini adalah untuk tahun ini (2009) manakala tahun hadapan kana ke belah utara (2010) dan tahun seterusnya akan ke pantai timur (2011).



program ini tamat dengan semua bersurai dan di beri lauk pauk... hahaha konon untuk buka... tap banyak sangat tak habis kot...

p/s: lauk tu nyata tak habis
p/ss: program raya bersama exdip telah di laksanakan... lg seronok nanti ada masa aku taip mengenainya...
p/sss: terimakasih kepada bebudak baiduri.....

Created By : RyZs

3 comments:

apis said...

asal aku xader time nie??

LuVLyeda said...

lapo plak aku tgk entry neh...

sampahhati said...

hahaha... tak tahu ler bro... lu blik mapang kot...

ko bilanyer tak pernah lapa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails